SHOP JIJ ONLINE? MAAK EEN EXTRA KLIK VIA TROOPER EN JE STEUNT JE VERENIGING OF GOED DOEL GRATIS.

Vragenvuurtje

Hier vind je een antwoord op de meest gestelde vragen. Vind je geen antwoord op je vraag? Dan zijn we zeker dat ons Trui jou (snel) verder kan helpen. Stuur haar een mailtje via vragen@trooper.be of bel haar even op 0475/66.43.03.

Zodra je vereniging of goed doel een uitbetaling van Trooper zal ontvangen, zal de Supertrooper van je vereniging of goed doel in het dashboard een selfbilling factuur zien verschijnen. Volgens de regels van de boekhouding moeten verenigingen of goede doelen zelf een factuur maken voor de commissie-inkomsten die Trooper aan jullie betaalt. Om verenigingen en goede doelen die rompslomp te besparen, hebben we van de belastingsdiensten toelating gekregen om het proces om te draaien en mogen we die facturen in plaats van de verenigingen en goed doelen maken. Selfbilling dus. Verenigingen en goede doelen moeten wel de tijd krijgen om die selfbilling factuur te checken op de juistheid van de gegevens. Daarom zal er altijd minstens twee weken tijd zitten tussen de opmaak van de selfbilling factuur en de uitbetaling ervan.

Een Trooper is de persoon die aankopen doet via Trooper ten voordele van zijn of haar favoriete vereniging of goed doel. Een Supertrooper is de persoon (of zijn de personen) die hun vereniging of goed doel aangesloten hebben bij Trooper en dus ook toegang hebben tot het dashboard van de vereniging waar ze alle inkomsten kunnen opvolgen en communicatiemateriaal kunnen downloaden. Enkel Supertroopers kunnen inloggen op het dashboard.

Ja, zeker. Trooper werkt zowel op mobiel als op computer. Op mobiel moet je er wel op letten dat bij het doorklikken naar de webshop de website van de shop opent en niet de app. De apps van de shops kunnen vaak de Troopercookie nog niet registreren.

Met Trooper willen wij verenigingen helpen. Dus hebben we ook een oplossing gezocht voor de impact van Trooper op jullie BTW- en belastingsplicht. Via Trooper ontvangt jouw vereniging commisie-inkomsten (= reclame). In principe is dat een BTW-plichtige activiteit, maar de BTW-administratie wil een uitzondering maken voor de Trooperinkomsten van verenigingen. Alle Trooper-inkomsten tot 6.000 euro op jaarbasis worden vrijgesteld. Concreet betekent dit dat je BTW-status niet zal veranderen door met Trooper te werken.

Heel soms brengt jouw aankoop geen commissie op omdat sommige webshops op bepaalde productcategorieën geen commissie geven of omdat je gebruik maakte van een kortingscode of tegoedbon. Uitzonderingen geven we altijd aan in de pop-up die je krijgt voor je doorklikt naar een van onze partnershops.

Als je jee-mailadres achterlaat vooraleer je doorklikt naar een webshop, sturen we jou binnen de week een bevestigingsmailtje. Daarin vertellen we je het exacte bedrag dat de shop dankzij je aankoop aan je vereniging schenkt.
Heb je na die week nog geen bevestigingsmailtje van ons ontvangen? Check dan zeker je spam- en reclamefolder. Als er ook daar niets te vinden is, mail ons dan de aankoopbevestiging die je meteen na je aankoopvan de webshop kreeg door via vragen@trooper.be.

Door op de unieke pagina van je vereniging door te klikken op een webshop, sturen wij een cookie mee naar die webshop. Dit zijn kleine bestanden die onthouden welke vereniging jij wil steunen. Als je je persoonsgegevens achterlaat, onthouden ze ook deze. Geen zorgen, jouw gegevens vormen wij om tot een code die enkel Trooper opnieuw kan ontcijferen. Op de website van onze partnershops zijn er pixels die de gegevens in jouw cookie kunnen lezen. Zij registreren of je iets aankoopt en geven ons achteraf de informatie door. Zo weet Trooper hoeveel commissie jouw aankoop heeft opgeleverd voor jouw vereniging. Geen zorgen: we weten niet of je een dildo of een koekenpan gekocht hebt.

Ja! Bij Trooper schenkt de partnershop een percentje van jouw aankoopbedrag aan je vereniging. Jij betaalt dus zelf geen euro extra.

De uitbetalingen gebeuren vier keer per jaar: in januari, april, juli en oktober. We betalen pas uit als er op dat moment 75 euro klaar staat om uit te betalen. Dat doen we om de administratie zowel voor jullie als voor ons te beperken.

Om jouw vereniging te kunnen registreren, hebben we enkel de naam en het logo van je vereniging en jouw contactgegevens écht nodig. Eens je geregistreerd bent, krijg je toegang tot een dashboard waar je alles heel makkelijk kan aanvullen of aanpassen.

Niets, nada, noppes. Het is wel belangrijk om te weten dat we de eerste 75 euro die door jullie bij elkaar getroopt wordt, niet uitbetalen maar gebruiken om de opstartkosten en het communicatiemateriaal (posters, flyers, stickers,…) dat je ontvangt te coveren. Alle andere Trooperinkomsten na die eerste 75 euro worden doorgestort.

Lukt het je vereniging niet om de Troopervonk te verspreiden en minstens 75 euro in te zamelen, moet je je geen zorgen maken: we zullen je nooit vragen die zelf te betalen.

Van elke commissie die we ontvangen van onze partnershops schenken we 75% door aan je vereniging, 25% van de commissie houden wij om de werkingskosten van Trooper te coveren. Achter de schermen werken we heel hard om de website verder uit te bouwen, het aanbod van de shops uit te breiden, de verenigingen te ondersteunen,...

De gemiddelde percentages die je op de unieke pagina van je vereniging ziet, zijn de nettopercentages. Deze gaan dus integraal naar je vereniging.

Voor onze samenwerking met Delhaize zit het anders in elkaar. Indien je je SuperPlus-punten van Delhaize inruilt voor een schenking aan je vereniging of goed doel, gaat deze integraal, dus voor de volle 100% naar je vereniging of goed doel.

Heel belangrijk om te weten: er is geen prijsverschil. Je betaalt exact hetzelfde voor je aankoop met of zonder Trooper. Het enige verschil is dat de shop, door die extra klik via de unieke pagina van je vereniging, een percentage van jouw aankoop aan je vereniging schenkt.

Neen, aanmelden is niet nodig. Gewoon simpelweg op een shop klikken vanop de unieke pagina van je vereniging voor je een online aankoop doet. Door die klik weet de shop welke vereniging jij wil steunen.

Je betaalt je aankopen zoals altijd rechtstreeks aan de shop. Trooper zorgt er enkel voor dat de commissie van jouw aankoop bij je vereniging terecht komt.

Trooper browser

Hier vind je een antwoord op de meest gestelde vragen. Vind je geen antwoord op je vraag? Dan zijn we zeker dat ons Trui jou (snel) verder kan helpen. Stuur haar een mailtje via vragen@trooper.be of bel haar even op 0475/66.43.03.

Heel belangrijk om te weten: er is geen prijsverschil. Je betaalt exact hetzelfde voor je aankoop met of zonder Trooper. Het enige verschil is dat de shop, door jouw gebruik van de Trooper app, een percentage van jouw aankoop aan je vereniging schenkt. Onze app zelf is volledig gratis.

Ja, dat is nog steeds mogelijk. Je vindt de Trooperpagina van je vereniging door naar je vereniging te zoeken op https://www.trooper.be/nl/trooperverenigingen. Je bent dus niet verplicht om de Trooper app te gebruiken, maar het is natuurlijk wel makkelijker.

Indien je dit aangeven hebt bij de installatie van de Trooper app, sturen wij je binnen de 48u na je aankoop een bevestigingsmail waarin je kan zien hoeveel commissie je aankoop bij een Trooperpartner heeft opgebracht voor je vereniging.

Je betaalt je aankopen zoals altijd rechtstreeks aan de shop. Wij zorgen er enkel voor dat de commissie van jouw aankoop bij je gekozen vereniging terecht komt.

Dat kan bij de instellingen van de app. Klik op de drie puntjes rechts bovenaan in de Trooper app en klik op ‘Instellingen’.

Wanneer je de Trooper app voor het eerst opent, vraagt Botje jou de vereniging te kiezen die je wil steunen. Je kan deze altijd wijzigen bij de instellingen van de app.

De gebruikerservaring van onze app komt overeen met deze van je huidige browser. Je kan er mee surfen, opzoeken, mailen, … en Botje wordt er aan toegevoegd!  Incognito surfen is niet mogelijk (aangezien we anders jouw aankoop niet kunnen registreren).

Met onze Trooper app hebben we als doel om verenigingen zoveel mogelijk extra steun te laten inzamelen. Maar dit steeds met respect voor jouw veiligheid en data.

Als je gebruik maakt van een webshop-app, wordt je aankoop niet geregistreerd, aangezien zij geen third party cookies accepteren. Je voltooit je aankoop dus best via de website van de desbetreffende webshop in onze app als je je vereniging aan commissie wil helpen. Enkel de Bol.com app registreert wel aankopen die binnenkomen via onze Trooper app. Maar let er dan steeds op dat je vertrekt vanuit de Trooper app, zodat Botje zijn werk kan doen!

Neen. Je kan de Trooper app als standaard browser gebruiken, want hij heeft dezelfde gebruikerservaring als je huidige browser. Je kan ermee surfen op het internet, je e-mails checken,… We raden je dus aan je huidige browser door de Trooper app te vervangen, en dus op dezelfde plaats op je smartphone te zetten als waar je huidige browser nu staat. Zo hoef je niet meer langs de Trooperpagina van je vereniging te passeren om commissie voor jouw aankopen in te zamelen.

Klik op Instellingen > Geavanceerd >Standaard apps > Browser app. Kies daar voor de Trooper Browser.

Wij werken hard aan een versie van Botje voor desktop (op je computer). We houden je zeker op de hoogte!

Je kan de Botje downloaden via app.trooper.be. Na het downloaden moet je de opgegeven stappen volgen om de installatie te voltooien.

Om echt geen commissies voor je vereniging te missen, raden we je aan de Trooper app als standaardbrowser in te stellen. Bij het openen van een nieuwe link zal de Trooper app meteen openen en zo wordt een eventuele aankoop in dit venster steeds geregistreerd.

Daarnaast raden we jou aan om de Trooper app toe te voegen bij je favoriete apps (onderste balk smartphone), zodat je hem bij elke zoekopdracht snel terugvindt.