2,4 miljoen euro commissie kan bij jouw vereniging blijven plakken

Het hoogtepunt van de e-commerce komt eraan op 24 november: Black Friday! In 2022 was Black Friday goed voor 645.195 transacties in België op 1 dag! Belgische webshops noteerden een omzet van 61,4 miljoen euro. Je kan dus zelf al wel bedenken dat Black Friday ook big business kan betekenen voor de commissies van jouw vereniging of goed doel, maar we vertellen het je toch nog eens.

Black Friday is big business, ook in België. Webshops flapperen je niet alleen op Black Friday zelf, maar ook in de dagen ervoor en erna met gigantische kortingen om de oren. Maar wat kan Black Friday (Week) voor jouw vereniging of goed doel betekenen? Al zeker 2 dingen:

  • Een boost van jullie commissies in de maand november.
    Als jij over Black Friday communiceert en erbij vermeldt dat mensen je vereniging of goed doel kunnen steunen door eerst via jullie Trooperpagina te passeren voor ze een online aankoop doen, kan jij meesurfen op de Black Friday-golf.
  • Een boost van jullie Trooperpagina.  
    Als mensen op en rond Black Friday voor jullie  troopen, denken ze er bij een volgende online aankoop misschien sneller aan om ook dan eerst via jullie Trooperpagina te passeren.

KRIJG JE ACHTERBAN AAN HET TROOPEN

Benieuwd hoe je jouw achterban aan het troopen krijgt? Awel, we vroegen aan Wim, Supertrooper van Ouderraad GBS Huizingen. Hij wil graag wat van zijn tips delen.  

  • TIP 1: “We gebruiken vaak de persoonlijke aanpak, omdat die de sterkste is. We spreken mensen aan over Trooper en roepen onze leerkrachten ook op om reclame te maken.”
  • TIP 2: “Iedereen weet dat reizen hoge commissies kunnen opleveren en dat ondervinden wij ook. Er zijn altijd ouders die moeten reizen voor hun werk, als ze die steevast via onze Trooperpagina boeken, levert ons dat heel wat geld op. Denk bij reizen trouwens niet alleen aan buitenlandse reizen van 1 of 2 weken. Er zijn ook heel wat mensen die een citytrip of een reisje in het binnenland boeken. Ook dat telt stevig door als het op commissies aankomt.”
  • TIP 3: “We bedanken mensen die ons via Trooper steunen ook altijd persoonlijk. Op die manier voelen ze zich gewaardeerd en dat is een extra motivatie waardoor ze ook bij hun volgende online aankoop aan ons denken.”
  • TIP 4: “Wedstrijdmechaniekjes werken ook altijd merken we. Wij schonken de top 10 Troopers van een bepaald moment bijvoorbeeld gratis drankbonnetjes op onze fuif. Een geschenkje of iets dergelijks kan natuurlijk ook altijd.”

HOE PAK JE DIE BLACK FRIDAY-COMMUNICATIE NU CONCREET AAN ALS TROOPERVERENIGING:

  • STAP 1: Stuur je leden en sympathisanten enkele dagen op voorhand een mail dat Black Friday eraan komt en vraag hen om, als ze online shoppen, eerst via jullie Trooperpagina te passeren.
  • STAP 2: Zet jullie Trooperpagina zoveel mogelijk in de kijker op sociale media. Op je dashboard vind je kant-en-klaar materiaal dat je daarvoor kan gebruiken. Op Canva vind je materiaal dat je kan personaliseren met jullie naam en/of logo.
  • STAP 3: Herinner mensen er op Black Friday (dit jaar dus op 24/11) zelf nog eens aan dat het Black Friday is. Stuur bijvoorbeeld een WhatsAppje. “Hey, het is vandaag Black Friday. Als je van plan bent om online iets te kopen, zou je dan eerst via onze pagina op trooper.be willen passeren en van daaruit doorklikken naar de webshop waarbij je wil shoppen? Zo krijgen wij een mooie commissie. Jouw aankoop kost je geen cent meer.” Sparen jullie voor iets specifieks? Zeg of schrijf dat er zeker altijd bij, in welke communicatie die je ook doet. Mensen weten graag wat er met hun steun gedaan wordt.

Veel succes!

Sjeiren is kijren

Solliciteren

Bedankt! We hebben je sollicitatie goed ontvangen en contacteren je binnenkort.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Neergepend door:

Katrien De Leeuw

Witty writer bij Trooper. Vrouw van Jelle en ook bekend als de 'mama, mama, mamaaaa!' van Sem (7) en Suze (4).

Recente blogs